26 Şubat 2014

Pratik Nutella Cheesecake


Yine bir Digiturk ve yine bir Nigella Lawson seansı sonrası, bu kolay ve pratik cheesecake tarifini denemeden edemedim. Tabii tarifin Nutella bazlı olması da bu kararımı bir an evvel hayata geçirmemde etkili oldu :)

Hemen koştum markete ihtiyaç listeni aldım, elimde torbalarım koşa koşa eve geldim mutfağa girdim ve başladım.

Öncelikle 250gr bisküviyi, 75gr tuzsuz tereyağını (oda sıcaklığında olacak), 1 yemek kaşığı Nutellayı ve 3 yemek kaşığı rondodan geçirilmiş fındık içini iyice, ıslak ve yapışık bir harç olana kadar karıştırıp yoğuruyoruz. Sonra, bu karışımı yuvarlak kilitli kek kalıbının ortasına iyice yerleştiriyoruz. Kalıbın dibini çıkarmanız ve sadece kilitli çemberini koymanız çok önemli :) Elimizle iyice bu ıslak harcı dibine yerleştiriyoruz; bir nevi pasta tabanı yapıyoruz. Sonra bunu buzdolabına koyup kekin iç karışımını yapmaya başlıyoruz.

Onun için de 500gr labne peyniri (oda sıcaklığında olması çok önemlidir ve tarifin püf noktasıdır) ve 60gr pudra şekerini krema gibi bir kıvam olana kadar mikserle karıştırıyoruz. Bu karışımın içerisinde 400gr lık Nutella kavanozunun hepsini boşaltıyoruz :) Mikserle karışım tamamen birbirinin içine geçinceye kadar çırpıyoruz. Sonra dolapta beklettiğimiz tabanı çıkarıp karışımı içerisine döküp düzgünce kekin sıvıyoruz. Pastanın üzerine de yine rondadan geçirdiğimiz 100gr fındık içini serpiyoruz.

Servis etmeden evvel pastanın en azından 4 saat dolapta beklemesi gerekiyor. Ama vaktiniz varsa bir gece boyunca buzdolabında beklemesi ve akabinde soğuk bir şekilde servis edilmesi önemli :) Dolayısıyla servis edinceye kadar pastanızı dolapta bekletebilirsiniz :)

Tarif içerisinde malzemeleri gram olarak vermem gözünüzü korkutmasın...Bugün tüm marketlerde bahsettiğim gramlarda veya ona yakın hazır paketler ve ürünler bulunuyor :) Dolayısıyla ayrıca bir yemek tartısına ihtiyacınız olmayacak :)

Bugün tüm departman arkadaşlarım tarafından denenmiş ve hepsinin onayından geçmiş bir tatlı olarak bizzat kendim de yemiş ve sizlere şiddetle tavsiye etmiş bulunuyorum :)

Afiyet olsun.......

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder