9 Mart 2014

Bir Beze Macerası Daha


Beze bazı püf noktaları dışında gerçekten de çok kolay ve pratik bir tatlı...Bu blogda eski tariflerim arasında beze tarifimi bulabilirsiniz ama ben bu sefer biraz daha püf noktalarına değinerek yeni bir tarif paylaşmak istedim :)



Dokusu, rengi, ağızda bıraktığı tat ile kesinlikle benim profesyonelliğe adım attığım ilk tatlım olabilir diye düşünüyorum :)

Tarif çok basit, malzemeler kısa...3 tane yumurta akı, 1 su bardağı toz şeker ve bir çimdik tuz...

Öncelikle mümkünse yumurta beyazlarını bir-iki gün öncesinden bir kaba alıp, ağzını streçleyip dolapta bekletmenizi öneririm. Yumurta aklarının bu şekilde birazcık çürümesi bence tarifin tutmasındaki en önemli püf noktası...

Yumurta aklarımızı bir tencereye alıp üzerlerine şekeri ve bir çimdik tuzu ekleyip ocağın üzerinde kısık derecede mikserimiz ile çırpmaya başlıyoruz. Burada önemli olan güçlü bir miksere sahip olmak yoksa bir süre sonra mikserimizden kokular gelmeye başlıyor :) Bu şekilde kırılmayan, çizikleri olmayan, pürüzsüz bezeleriniz olacak :) 10 dakika boyunca karışımı bu şekilde hızlı devirde çırpıyoruz. İkinci püf noktamız da malzemelerin kısık ateş üzerinde çırpılması. 10 dakikanın sonunda bembeyaz bir karışım elde etmiş oluyorsunuz. 10 dakikanın sonunda ocağı kapatıp mikserinizi de 1 dakika kadar dinlendirdikten sonra bir 5 dakika kadar daha karışımı çırpmaya devam ediyorsunuz. Sonra karışımı dilerseniz tencereden bir kaba boşaltabilirsiniz veya tencereyi ocaktan indirip soğuk bir yere alıp karışımın daha fazla pişmemesini sağlayabilirsiniz. Tüm bu işlemler sonunda, eğer karışımınız mikserinizin ucundan akmayan sert bir kıvama gelmişse işte olmuş demektir :)

Karışımı bir sıkma torbasına alıp dilediğiniz şekilde yağlı kağıtla kaplanmış fırın tepsinize aralıklarla yerleştiriyorsunuz. Önceden ısınmış fırında, alt üst 100 derecede olacak şekilde toplam 50-55 dakika kadar pişiriyorsunuz. Burada da önemli olan fırınınızın dilinden anlamak :) Benim fırınımın orta katının çok fazla pişirdiğini ve anında kızarttığını keşfedip en alt katına bezelerimi yerleştirdim ve gerçekten beyazlığını kaybetmeden 50 dakika kadar sonra rengi, dokusu ve pürüzsüzlüğü ile mükemmel minik bezelerim oldu :)

Afiyet olsun :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder